LiveChat Service koppelt webshops met klanten
Softwareleverancier Mijnwebwinkel gaat de diensten van LiveChat Service aanbieden aan klanten. TravelBird en de Belgische webshop Inktbestellen.be maken al langer gebruik van de diensten.
De webshops die via Mijnwebwinkel gebruik gaan maken van de klantenservicedienst, krijgen toegang tot chatsoftware en kunnen chatoperators inzetten. De chatgesprekken hebben een grote toegevoegde waarde op klantcontact, stelt Jeroen Beltman, CCO van LiveChat Service. ‘Onze chatoperators zorgen niet alleen voor snelle antwoorden en informatie, maar verzamelen ook gekwalificeerde sales-leads.’ Hij betoogt dat de chatgesprekken gemiddeld 20-25 procent conversie opleveren en dat de live chat eventuele drempels wegneemt voor klanten die contact zoeken met de webshops.
Al langer klinker er positieve geluiden van retailers die live chat inzetten op hun kanalen: zo sprak BCC in 2017 al van een betere samenwerking tussen de winkelmedewerkers en contactcentermedewerkers, plus een verbeterde klantervaring als gevolg van deze klantcontactmethode.