Hotelchat met Amazon Alexa
Alexa for Hospitality is dinsdag officieel gelanceerd door Amazon. Voor deze versie, die speciaal voor hotels is ontwikkeld, is het Amerikaanse e-commercebedrijf een samenwerking aangegaan met Marriott International.
Middels een Echo-speaker die in kamers van de betreffende hotelketen is geïnstalleerd, kunnen gasten dankzij de nieuwe feature onder meer de lichten bedienen, de openingstijden van het hotelzwembad navragen, restaurantaanbevelingen ontvangen, in contact komen met de frontdesk of bijvoorbeeld een vergeten tandenborstel bestellen. De spraakassistent kan hotelgasten ook uitchecken, zodat zij bij de receptie niet meer in een wachtrij hoeven te staan.
‘We willen die elementen die mogelijkerwijs kunnen uitgroeien tot onverwachte verrassingen of obstakels wegnemen en een zo naadloos mogelijk ervaring creëren’, lichtte Jennifer Hsieh, Marriott's vice president of customer experience innovation, tijdens de demo toe. Alexa for Hospitality wordt deze zomer geïntroduceerd in tien vestigingen van de hotelketen in de Verenigde Staten. Binnen afzienbare tijd zal de nieuwe feature eveneens voor andere hoteliers beschikbaar worden gesteld.