Trustpilot wil consument en bedrijf koppelen

Trustpilot wil consument en bedrijf koppelen
  • 15 juni 2018
  • Redactie

Feedbackcommunity Trustpilot introduceert een nieuwe missie: het bedrijf wil consumenten en bedrijven samenbrengen. Het nieuwe merk en de nieuwe missie van het bedrijf moeten de nadruk leggen op het oplossen van problemen rondom klantvertrouwen.

De nieuwe brand identity moet betere ervaringen voor zowel bedrijven als consumenten verwezenlijken. Het kostte volgens het bedrijf een jaar aan onderzoeken en samenwerkingen, maar uiteindelijk is er een nieuwe huisstijl en idem logo gecreëerd, gebaseerd op het samenbrengen van consumenten en bedrijven.

Klantwensen vervullen
Peter Mühlmann, ceo en oprichter van de community, belicht het belang van klantbinding. ‘We begeven ons in het tijdperk waarin de stem van de consument zwaarder weegt dan ooit tevoren. Toonaangevende bedrijven innoveren sneller en creëren een grotere affiniteit met hun merk als zij gehoor geven aan de wensen en behoeften van hun klanten.’ Het platform draagt daarin bij, stelt hij. ‘Dit doen zij [bedrijven, red.] door klanten hun ervaringen te laten delen op ons platform, om vervolgens goed naar de feedback te luisteren en ermee aan de slag te gaan.’

Vertrouwen
Middels het reviewplatform wil Trustpilot dat bedrijven in staat zijn om directer met consumenten te communiceren. Hierin is transparantie key. ‘Als reviewplatform dat voor iedereen toegankelijk is en dat over toonaangevende technologieën en systemen beschikt om manipulatie en misbruik te voorkomen, bevinden we ons in een unieke positie om een samenwerking mogelijk te maken die leidt tot betere ervaringen, producten en bedrijven.’





comments powered by Disqus