Webcaredeal OBI4wan en Philipse Business School
Klantcontactopleider Philipse Business School en webcarespecialist OBI4wan zijn een samenwerking aangegaan. Gezamenlijk doel is de opleiding van webcaremedewerkers te optimaliseren en te verbreden om zo de servicekwaliteit te verbeteren.
De organisaties constateren in de markt dat het werven van mensen met de juiste competenties lastig is. ‘Het werk wordt niet minder of gemakkelijker, eerder complexer en de klant vraagt elke dag meer: qua inhoud, maar ook qua snelheid’, stelt Steffi Waslander, opleidingsadviseur van Philipse Business School. Zij vervolgt: ‘Dat vraagt ook andere capaciteiten van de te werven en de zittende populatie van webcaremedewerkers.’ Aanvullend geeft haar collega Bianca Eveleens, senior trainer en coach bij de klantcontactopleider, aan dat het werken in een webcareteam andere vaardigheden vergt. ‘Zaken als kort en bondig kunnen zijn, taalgebruik, toonzetting en inlevingsvermogen klinken wellicht als een open deur, maar zijn wel de eigenschappen die een webcaremedewerker tot in de finesses zou moeten beheersen.’
OBI4wan en Philipse Business School helpen bij het beoordelen en opleiden van werknemers én adviseren en ondersteunen organisaties voor het optimaliseren van hun webcare.