VanHaren wil klantcommunicatie opkrikken

VanHaren wil klantcommunicatie opkrikken
  • 31 juli 2018
  • Redactie

Een centrale communicatieomgeving moet de beleving van VanHaren-klanten een impuls geven. ICT-specialist Zetacom gaat één centrale communicatieomgeving creëren, om de service aan klanten te kunnen optimaliseren.

Tot dusver hadden de 143 filialen allen een eigen ICT-omgeving en werden de klantcontactkanelen door verschillende bedrijven beheerd. De schoenenwinkelketen wil met de implementatie van het nieuwe ICT-systeem sneller reageren op klantverzoeken. ‘Die verbinding maakt internet en het pinnen en bellen in de winkels mogelijk en bundelt het contact met de klantenservice. Dat zorgt voor meer efficiency én maakt het bieden van eenduidige service eenvoudiger’, aldus accountmanager bij Zetacom, Pim van Rijn.

Blij verrast
Begin deze maand lanceerde het retailbedrijf een chatbot die het klantcontact moet verbeteren. Ceo Krein Bons zei toen: ‘De beste service is er één die je niet verwacht. Als de kwaliteit van jouw aankoop boven verwachting is, word je blij verrast. Ons serviceniveau ligt ook heel hoog; dat hadden klanten vooraf vanwege de lage prijzen waarschijnlijk niet gedacht.’


comments powered by Disqus