Volkswagen en DHL duiken in de kofferbak
De Duitse autofabrikant Volkswagen en bezorgdienst DHL Parcel willen ‘We Deliver’, hun gezamenlijke proef waarbij online bestelde pakketten in VW Polo-modellen worden bezorgd, verder uitbreiden.
De dienst is momenteel beschikbaar voor een zeer select aantal Polo-eigenaren in Berlijn, maar over enkele maanden moeten meerdere modellen van Volkswagen beschikken over de technologie. ‘Het staat gepland dat we de service We Deliver vanaf 2019 in geselecteerde seriemodellen aan gaan bieden’, vertrouwde Roland Ottacher, head of connected car services bij het automerk, onlangs toe aan de Duitse nieuwssite Express.de.
Kofferbakcontact
De pilot startte in september vorig jaar en moet het leveren van pakketten door DHL in de auto’s van het betreffende automerk in de toekomst mogelijk maken. Om ‘We Deliver’ te gebruiken hoeven consumenten alleen hun kofferbak als afleverlocatie op te geven in hun DHL-profiel. Via e-mail wordt de klant op de hoogte gehouden van de levering. Bij het bestellen kan de klant een tijdslot van twee uur kiezen tussen 10.00-21.00 uur waarin het pakket geleverd moet worden. De auto moet wel worden op een toegankelijke locatie staan, zoals een openbare parkeerplaats. De koerier ontvangt vooraf een code waarin hij de auto in het tijdslot eenmalig kan openen.
Compleet nieuw is deze service niet: Volvo en Seat deden bijvoorbeeld ook al kofferbakexperiences op.