Adviseurs ter beoordeling aangeboden

Adviseurs ter beoordeling aangeboden
  • 25 september 2018
  • Redactie

Lloyds Bank vraagt sinds kort aan klanten om niet alleen de gehele organisatie te beoordelen, maar ook de afzonderlijke adviseurs. Doel is om te controleren of adviseurs hun beloftes nakomen en om kleinere verbeterpunten in het proces aan te kaarten en te verbeteren.

Voorheen maakte het bedrijf afwegingen op basis van eigen waarnemingen en ervaringen, licht Michiel van der Linde, servicemanager bij de bank, toe. ‘Nu hebben we een extra instrument om deze afweging te maken: de beoordeling door de consument zelf. Dit leidt tot verbetering van de kwaliteit door de hele keten heen.’

9,2
De eerste 170 reviews laten volgens Van der Linde een goede uitkomst zien. ‘Gemiddeld waarderen onze klanten de dienstverlening van de adviseurs met een 9,2.’ Van der Linde claimt dat de adviseur niet is betrokken bij het verwerken van de klantfeedback, waardoor sturing van de resultaten niet mogelijk is.

Advieskeuze.nl, die de klantfeedback van Lloyds Bank verzamelt, vindt het raten van adviseurs van groot belang voor de branche. ‘Een slecht adviestraject kan de reputatie van de geldverstrekker schaden.'




comments powered by Disqus