Callexcell werft door
Het Belgische contactcenter Callexcell gaat zelf op zoek naar honderd nieuwe medewerkers. Hiervoor heeft het op de Kleine Markt in Sint-Truiden, waar het bedrijf gevestigd is, een eigen pop-upwervingsbureau opgezet dat bemand is door een tiental medewerkers.
‘Deze aanwervingsgolf heeft te maken met de groei van onze business’, verklaart Karin Van De Velde, ceo van Callexcell, tegenover Het Belang van Limburg. De klantcontactorganisatie opende recent een vestiging in Maastricht en begin volgend jaar wordt daar een vestiging in Luik aan toegevoegd. In Limburg behoort Callexcell, dat momenteel 750 medewerkers telt, tot de grotere werkgevers en snelstgroeiende bedrijven. Ook in 2017 wierf het 120 extra contactcentermedewerkers. ‘Dat maakt het noodzakelijk om een grote creativiteit aan de dag te leggen om die vacatures in te vullen’, meent Van De Velde.
Sollicitatiecaravan
In het verleden verzorgde Callexcell al opvallende recruitmentcampagnes in de vorm van zijn pop-upcafé ‘De NACC-bar’ (Not Another Contact Center) en een mobiele sollicitatiecaravan. ‘Het is een hele uitdaging voor onze personeelsdienst en de vijf recruteringsbedrijven waarmee we samenwerken. Tot nog toe lukte het nog redelijk om die vacatures in te vullen, maar afgelopen half jaar is dit alleen nog maar moeilijker geworden.’
Hoe lang het jongste pop-upkantoor ‘Job-up’ openblijft, staat nog niet vast.