Speaky: Nederlands bureau voor voice-experience

Speaky: Nederlands bureau voor voice-experience
  • 13 september 2018
  • Redactie

‘Voice biedt de mogelijkheid om bijna frictieloos te verbinden met consumenten’, stellen de oprichters van het nieuwe Speaky. Het bureau richt zich puur op het ontwikkelen van strategieën en applicaties rondom voicetechnologie.

De jonge oprichters van het nieuwe bureau, Tim van der Wiel en Liam Tjoa, werden eerder bekend met Snapchat-marketingbureau GoSpooky, aldus zustertitel MarketingTribune. Bij de ontwikkeling van nieuwe voice-strategieën en -applicaties, wordt er tevens een software ontwikkeld die voice-experiences beter moet meten.

Assistent & Home
Met de lancering van Speaky spelen de oprichters in op de groeiende trend van het gebruik van voice-assistants – naar eigen zeggen was het succes van Google Assistent en Google Home de aanleiding. Zo verwacht ABN Amro dat 19% van de klanten in 2021 middels stemassistenten winkelt en zegt Gartner dat de toepassing van voice een grote impact gaat hebben op de werkvloer.


comments powered by Disqus