Nuon is niet meer
Nuon maakt vandaag wereldkundig haar naam te veranderen in het Zweedse moederbedrijf Vattenfall. ‘Met één naam en één boodschap zijn we strategisch en financieel effectiever.’
Voor de herkenbaarheid worden de merknamen voorlopig nog naast elkaar gebruikt, maar het merk Nuon zal geleidelijk uit de markt verdwijnen. ‘Met deze keuze behouden we het goede van Nuon, en versterken we dat met de voordelen die Vattenfall Nederland brengt. Deze verandering stoomt ons klaar voor de toekomst en voor de ontwikkelingen in de energiemarkt, die steeds groter en globaler wordt. En het laat ons commitment zien aan Nederland – we are here to stay!’, aldus Nuon-ceo Magnus Hall.
Nieuwe merknaam
Het bedrijf zegt de bedrijfsnamen naast elkaar te gebruiken voor het winnen van klantvertrouwen. ‘Idealiter hoeven we straks niemand meer uit te leggen wat Vattenfall is en waar we voor staan. En intussen blijven we doen waar we het beste in zijn: onze klanten centraal stellen en slimme energieoplossingen leveren’, vult Cindy Kroon (vice president Customers & Solutions regio NL/UK bij Nuon/Vattenfall) aan.
CustomerFirst sprak onlangs nog met Kroon over COPC. ‘We hebben inmiddels vijf jaar op rij het topniveau behaalt in de Champions Leage van de internationale klantenservices’, wil het bedrijf trots van de daken schreeuwen. Lees het artikel hier.