IKEA: ‘Zo kunnen we onze klanten nog beter bedienen’

IKEA: ‘Zo kunnen we onze klanten nog beter bedienen’
  • 05 november 2018

Woonwarenhuis IKEA biedt klanten sinds deze maand interieuradvies op maat. Samen met een designer van de Zweedse meubelketen gaan zij aan de slag met een lichtplan, het combineren van meubels en/of een slimme indeling van bijvoorbeeld de slaap- of woonkamer.

Voorafgaand aan het gesprek met de interieurdesigner levert een klant een plattegrond, foto’s en persoonlijke wensen aan. Aan de hand daarvan wordt vervolgens een interieur gezocht dat aansluit bij de ruimte en de eigen stijl en wensen van de klant. Alle schetsen en andere materialen mogen na afloop van het gesprek mee naar huis worden genomen. ‘Bij IKEA kun je alles zelf doen, maar dat hóeft natuurlijk niet’, zegt Biba Mijalovic, Deputy Country Manager Communications & Interior Design bij IKEA Nederland. ‘We hebben ontzettend veel kennis en expertise op het gebied van woninginrichting en het leven thuis. Met het persoonlijke interieuradvies kunnen we onze klanten nog beter bedienen.’

Sinds februari zijn de 1-op-1 adviesgesprekken in verschillende winkels getest en nu is de service beschikbaar in alle dertien vestigingen in Nederland. Eerder was het al mogelijk om samen met een IKEA-specialist een keuken te ontwerpen.

Lees ook: IKEA doet écht wat met klantenfeedback

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link