Walmart traint klantcontact in VR
Medewerkers van Walmart worden middels virtual reality voorbereid op de koopgekte in aanloop naar de feestdagen. Meer dan een miljoen medewerkers oefenen het klantcontact met gesimuleerde klanten.
De retailer geeft aan dat Black Friday een volledige 'vechtssport' betekende voor de winkelmedewerkers. Volgens Walmart is dit evenement een goed voorbeeld van een situatie met een hoog stressniveau, die moeilijk voor te bereiden valt middels traditionele trainingsprogramma’s.
VR-voordelen
‘Op zijn best kan virtual reality een realistische omgeving creëren. Het vormt een plek waar medewerkers kunnen leren te communiceren en om fouten te maken, en dit vervolgens in real-time toe te passen.’ Het bedrijf licht tevens toe dat medewerkers sneller vaardigheden ontwikkelen die nodig zijn in klantcontact en er meer op de werkvloer wordt samengewerkt.
- klantcontact
- feestdagen
- communicatie
- klanten
- Kerst
- klantervaring
- virtual reality
- vaardigheden
- medewerkers
- Walmart