Wehkamp laat klant swipen & liken
Online retailer wehkamp introduceert een inspiratietool in zijn applicatie waarmee klanten items kunnen swipen. Het algoritme dat de artikelen selecteert, werkt op basis van klantdata en machine learning.
Naast de meest populaire en ‘trending’ items, toont de applicatie producten via een algoritme. Deze selecteert artikelen op basis van klantdata en klantgedrag.
De appgebruiker krijgt dagelijks een nieuwe lijst met items te zien. Zodra de klant het artikel liket, krijgt hij meer soortgelijke items te zien. Na enige tijd krijgt de gebruiker een eigen etalage te zien van de gelikete items en aanverwante artikelen. Naast het bieden van inspiratie, stelt wehkamp de smaak van de klant te willen verruimen.
Mode & AI
Het algoritme gebruikt een scoresysteem waarmee wordt vastgesteld welke items trending zijn en welke passen bij de voorkeur van de klant. Volgens de retailer wordt met de nieuwe functionaliteit ingespeeld op de behoefte van klanten ‘om even lekker rond te kijken, inspiratie op te doen en nieuwe dingen te ontdekken’.