Proximus onder vuur
Diverse Belgische vakbonden pleiten voor een wijziging in de contracten die Proximus met externe contactcenters heeft. Aanleiding is dat de provider bij onze zuiderburen de contactcenteractiviteiten naar lagelonenlanden wil overhevelen.
De telecomaanbieder wil volgens Belgische nieuwsmedia kostenbesparingen doorvoeren met de outsourcing van de werkzaamheden. Er zijn circa 1.500 banen gemoeid met de contractwijzigingen. Proximus wordt op het matje geroepen door de minister van Werk, Kris Peeters. ‘Elk bedrijf met een dergelijke maatschappelijke rol moet zijn verantwoordelijkheid nemen ten aanzien van het behoud van jobs in België.’
Bonden versus overheid
De vakbonden trekken aan de bel. 'Dit is niet meer of minder dan hen te vragen aan sociale dumping te doen. En dit terwijl de Belgische overheid met 53 procent hoofdaandeelhouder is.’ Het ministerie moet volgens hen in actie komen. Minister Peeters is voornemens om Proximus om een reactie te vragen.
Customer service doorslaggevend
Providers van internet, televisie en telefonie zijn in een hevige concurrentiestrijd verwikkeld. Al eerder bleek dat in België alleen maar heviger is geworden, met lokale spelers en internationale dienstverleners die allen hun uiterste best doen om aantrekkelijke producten en formules aan te bieden. In een interview met CustomerFirst stelt Proximus te geloven dat in een markt waarin het steeds moeilijker is om je te onderscheiden met het productaanbod, customer service weleens de doorslag kan geven.