Virtuele theaterassistent krijgt podium
De Kleine Komedie lanceert Kleine Ko: een chatbot die bezoekers een handje helpt bij het vinden van antwoorden op hun vragen. De AI-chatbot moet via deep learning worden getraind om de intentie van de bezoeker te identificeren.
Op de Facebookpagina en op de website is de chatbot te vinden. Volgens De Kleine Komedie werkt de virtual assistant op drie verschillende lagen: de babbel-laag, de vraag-laag en de data-laag. Bij de vraag-laag functioneert Kleine Ko als een slimme zoekmachine die de bezoeker naar de juiste pagina op de website leidt. Op de data-laag komt de chatbot tot zijn recht als een assistent: de bedoeling is dat de bot snel vragen kan beantwoorden over het programma.
Basisbot
De Kleine Komedie stelt dat Kleine Ko de eerste is van een nieuwe generatie virtual assistants. Het Amsterdamse theater heeft als doel om de kennis en ervaring van Kleine Ko te delen met andere podia, festivals en producenten. Digitaal marketingbureau EM-cultuur heeft de chatbot ontwikkeld, die gegevens kan ophalen uit diverse kassa-, planning- en CRM-software.
- Kleine Ko
- CRM-software
- kunstmatige intelligentie
- EM-cultuur
- De Kleine Komedie
- virtual assistant
- basisbot
- AI
- ervaring
- chatbot