DekaMarkt krijgt smaak te pakken
Supermarkt DekaMarkt geeft te kennen dat klanten vanaf deze week kunnen betalen met de zogeheten OK-app, waarmee ze automatisch sparen voor punten van loyaliteitsprogramma Smaakmakers.
Smaakmakers is enige tijd geleden geïntroduceerd door DekaMarkt. Middels de landelijke uitrol van de OK-app wordt het loyaliteitsprogramma in toenemende mate aangeboden voor klanten. De betaalapp zelf wordt ook door steeds meer bedrijven geïntroduceerd; zo zijn Jamin en Febo momenteel bezig met de implementatie van de app en is de betalingswijze tevens bij een handvol Praxis-filialen geïmplementeerd.
Klantgemak is het doel van de applicatie achter Smaakmakers: ‘Uiteindelijk willen we de fysieke portemonnee met alle betaalrekeningen, klantenkaarten, bonnen en spaarzegels volledig vervangen.’
Deze organisaties zijn niet de enigen die in de smaak willen vallen bij klanten; ook Starbucks sleutelt aan haar loyaliteitsprogramma. Binnenkort lanceert het koffiebedrijf een nieuwe strategie die gelegenheidsklanten moet binden en Starbucks in staat stelt om meer klantgegevens binnen te halen.
- loyaliteitsprogramma
- landelijke uitrol
- klantloyaliteit
- klantgegevens
- Smaakmakers
- betalingswijze
- OK-app
- klantgemak
- customer experience