Intratuin stampt loyaliteitsprogramma uit de grond
Franchiseketen Intratuin wil zijn nieuwe 3.0-winkelconcept inzetten ‘om de fysieke en digitale wereld bij elkaar te brengen’. Hiertoe introduceert het tuincentrum deze zomer onder meer een loyaliteitsprogramma, vertelt directeur Peter Paul Kleinbussink aan RetailTrends.
Ongeveer anderhalf jaar geleden herlanceerde Intratuin zijn webshop, nadat een eerste e-commercepoging in 2012 bij monde van Kleinbussink ‘totaal mislukt’ was. Inmiddels boekt de online winkel volgens hem aanmerkelijk meer succes. ‘De volgende stap zijn bestelzuilen, waar klanten samen met medewerkers producten die niet voorradig zijn kunnen bestellen.’ Een pilot daarmee start dit najaar waarschijnlijk in Deventer, waar het nieuwe winkelconcept begin maart dit jaar debuteerde. Bovendien lanceert Intratuin aankomende zomer nog een loyaliteitsprogramma, om het koopgedrag van klanten te kunnen volgen.
Noot: lees hier ook het interview dat CustomerFirst afgelopen najaar had met Elise de Bruin, manager e-commerce & online marketing bij Intratuin, over de keuze van het tuincentrum voor ship-from-store.