Lush UK stopt met social media contact
De Britse divisie van cosmeticamerk Lush stopt met klantcontact via zijn social media kanalen. Klanten met vragen kunnen vanaf aankomende week alleen telefonisch, per mail of via de live chat op de website terecht bij Lush UK. Het customer care team zegt zijn uiterste best te gaan doen om op alle berichten te reageren.
‘In toenemende mate maakt social media het steeds moeilijker voor ons om rechtstreeks met iedereen te communiceren. We zijn het zat om te vechten met algoritmes, en we willen niet betalen om in jouw nieuwsoverzicht te verschijnen’, schrijft Lush UK in een post op Instagram. ‘We hebben daarom besloten dat het tijd is om afscheid te nemen van sommige van onze sociale kanalen en in plaats daarvan de conversatie tussen jou en ons te starten. Lush heeft altijd uit vele stemmen bestaan, en het is tijd dat die allemaal gehoord worden.’ Het cosmeticamerk benadrukt tot slot dat dit niet het einde betekent: ‘Dit is slechts de start van iets nieuws.’
Op Instagram telt Lush UK momenteel de meeste volgers: 596.000. Op Facebook volgen 423.000 mensen het merk op de voet, terwijl het Twitter-account er 202.000 volgers op nahoudt.
- cosmetica
- communicatie
- Lush UK
- conversatie
- webcare
- klantenservice
- Voice of the Customer
- social media
- klantcontact
- customer care
- strategie