Decathlon rolt kassaloze experience uit
Decathlon biedt klanten sinds deze week de mogelijkheid om in de fysieke winkels producten af te rekenen met hun mobiele telefoon. De mobiele checkout stond al langer op het wensenlijstje van de keten – nu is de technologie landelijk geïmplementeerd.
Het doel van de Scan & Go-technologie is het wegnemen van fricties in de customer journey. Dankzij de technologie worden wachtrijen ingekort en wordt er slim gebruik gemaakt van het feit dat veel klanten hun smartphone gebruiken tijdens het winkelen. ‘We konden de mobiele self-checkout vrij snel implementeren en daarnaast is hij goed schaalbaar. Onze klanten gaan het te gek vinden’, klinkt een hoopvolle Sybe de Graaf, cto van Decathlon. Het experiment begon eind mei in Rotterdam Alexandrium en de vestiging in Eindhoven. Inmiddels kunnen alle sportieve klanten hier gebruik van maken.
De ‘Scan & go’-technologie van het Britse MishiPay laat klanten net als Amazon en Albert Heijn de rij voor de kassa overslaan. ‘We zijn altijd op zoek naar spannende nieuwe manieren om de ervaring van onze klanten te verbeteren en om frictie in hun in-store klantreis weg te nemen.’
- Amazon
- technologie
- klantreis
- frictieloos
- in-store
- kassaloos
- Decathlon
- Albert Heijn
- customer experience