Toekomstige werknemer en zijn wensenpakket
Heineken, KLM en Nike zijn dit jaar uitgeroepen als meest populaire werkgevers onder studenten. ‘In de huidige markt, waarin hard gestreden moet worden om talent, vallen ze op met hun originele en authentieke campagnes.’
Universum stelde een ranglijst samen over de bedrijven waar businessstudenten zichzelf in de toekomst zien werken. Alle organisaties die hoog scoren op de ranking hebben volgens het onderzoeksbureau één ding gemeen. ‘Ze zetten zichzelf op een brutale en creatieve manier neer. In de huidige markt, waarin hard gestreden moet worden om talent.’ De organisaties zien hun eigen werknemers daarnaast als ambassadeurs. ‘Het gaat er niet langer om alleen maar zichtbaar te zijn; je moet je ook van de massa onderscheiden en een persoonlijke band zien op te bouwen met talent.’
Innovatie versus salaris: de dealbreakers
Tevens ondervraagde het bureau bètastudenten naar hun werkgeverskeuze (oftewel: de STEM-studenten: Science, Technology, Engineering en Math). Onder deze groep scoren Tesla, Google en Philips hoog in de ranglijst. ‘Hun medewerkers worden steeds uitgedaagd en daarom is het geen verrassing dat deze bedrijven (red.) bovenaan staan.’ Deze groep vindt uitdagend werk en innovatie belangrijk; voor businessstudenten vormen salaris en uitdaging de sleutelwoorden.
- bedrijfscultuur
- studenten
- medewerkers
- talent
- KLM
- werving
- Philips
- Tesla
- bèta
- Nike
- werkgeverschap
- recruitment
- werkgever
- authenticiteit
- Heineken