‘Werksfeerverbeteraar’ strijkt €360.000 op
De Utrechtse HR tech start-up 2DAYSMOOD heeft recent een nieuwe investering van €360.000 opgehaald. Het bedrijf gaat dit geld met name steken ‘in mensen die gaan helpen het product verder te ontwikkelen en mensen die onze klanten nog meer gaan ondersteunen’.
Onder meer spoornetbeheerder ProRail, dat bijna 4.500 medewerkers telt, maakt gebruik van het door 2DAYSMOOD ontwikkelde analyseplatform en diens anonieme 15 seconden enquête. Doel: de creatie van een continue interne feedbackloop. De inzichten die daaruit voortkomen leveren – volgens de ontwikkelaar – ‘concrete handvatten op om de werksfeer te verbeteren’.
Werk maken van werkstress
De groei van het Utrechtse bedrijf is volgens oprichters Martin Meulenkamp en Jan Pronk eenvoudigweg te danken aan de kracht van de meetmethode. ‘Het meten gebeurt snel, continu en op een leuke manier. Je haalt daarmee feedback naar boven die betrouwbaar en relevant is’, zegt Meulenkamp. Gebruikers van het platform krijgen slimme data aangereikt, meent hij. ‘Met cijfers op zak kun je ‘softe onderwerpen’ zoals werkgeluk of werkstress, toch meer daadkracht geven. Naar je medewerkers toe, of naar het management om middelen vrij te maken.’
Noot: lees hier het interview dat CustomerFirst afgelopen lente had met Robin van der Meulen, Strategic Happiness Expert bij 2DAYSMOOD.