Hudson’s Bay in een nieuw jasje
Hudson’s Bay lanceert een nieuwe applicatie die zowel de online als de offline winkelervaring van klanten een oppepper moet geven. Onderdeel van de omnichannel app is de samengestelde homepage op de website.
‘Bij de ontwikkeling hebben we ons ingespannen om de winkelervaring gemakkelijker en boeiender te maken, van start tot finish, zowel online als in winkels.’ Middels de nieuwe app kunnen klanten binnenkort nieuwe merken spotten op de homepage, barcodes scannen van fysieke producten en zoeken naar nieuwe stijlen. De winkelketen zelf spreekt van een zeer moderne winkeloplossing. ‘In Hudson’s Bay staat de klant centraal bij alles wat we doen en klantfeedback heeft veel van de ontwikkeling van onze app aangestuurd.’ VP Commerce bij de keten, Adam Powell, stelt dat de nieuwe app door de snelheid waarde toevoegt en de digitale klantervaring stijgt.
Omnichannel klantbeleving in strijd tegen faillissement
Hudson’s Bay is al langer onderwerp van gesprek in retailland. In april jl. sloot de Belgische webshop haar deuren. Rond dezelfde periode stelde het Duitse magazine Wirtschaftswoche dat de keten in Nederland niet goed draait, wat maakt dat sluiting of faillissement geen ondenkbare prognose is. Inmiddels worden de eerste vestigingen van de winkelketen gesloten, die in 2017 geopend werden. Toentertijd wilde de winkel ‘best in class service’ bieden aan bezoekers. Of de lancering van de nieuwe app de Nederlandse vestigingen van Hudson’s Bay gaat redden van faillissement, is (nog) niet duidelijk.
- faillissement
- offline
- klantervaring
- omnichannel
- Hudson's Bay
- omnichannelstrategie
- app
- winkelervaring
- 'klantfeedback
- online
- klant centraal
- klantbeleving