Picnic parkeert feedback
Online supermarkt Picnic heeft software ontwikkeld die na elke rit de bezorger feedback geeft over zijn rijgedrag. Dat meldt Distrifood. ‘Dit is uniek in de bezorgwereld en zal in september voor alle bezorgers worden geïntroduceerd’, aldus Michiel Muller.
De feedback zal naar alle waarschijnlijkheid via een app tot stand komen. Volgens de Picnic-oprichter is veiligheid een belangrijk thema voor de websuper. Een ongoing proces: ‘Aan het bezorgautootje is sinds de introductie 4 jaar geleden veel verbeterd met onder meer een camerasysteem en betere spiegels. Belangrijkste onderdeel is het gedrag van de bezorgers waar veel aandacht naar uit gaat. In de fulfilment centers heeft ons veiligheidsprogramma de afgelopen twaalf maanden enorm veel verbeteringen opgeleverd. Ook zijn er speciale safety coördinators aangesteld.’
Veilig Verkeer Nederland (VVN) heeft intussen ook al interesse getoond in de feedbacktechnologie. In september zal Picnic dan ook een partnership ondertekenen met VVN. Laatstgenoemde organisatie kondigde vorige week tevens een overeenkomst met bezorgdienst Uber (Eats) aan: samen voeren ze de komende drie jaar een aantal maatregelen en campagnes uit om de veiligheid op de weg te verbeteren.