QuoteFirst: Olaf Broeders (Eindhoven Airport)
Dagelijks worden we blootgesteld aan een enorme informatiebrij, maar alles tot je nemen is natuurlijk een utopie. Deze krenten uit de pap bevelen we je in ieder geval van harte aan.
- ‘Op functioneel gebied waren de gates (op de eerste verdieping, red.) prima, maar we wilden meer beleving bieden, met name bij de wachtruimtes. Dus meer zitgemak, grotere gates, bredere gangen, veel daglichttoetreding met zicht op het platform zodat passagiers de vliegtuigen zien staan, vernieuwing van de toiletgroepen, gebruik van visuals passend bij de identiteit van de luchthaven; aan dat soort zaken moet je denken.’
- ‘Als je op de langere termijn kijkt, zie je een stijgende lijn in de reizigerstevredenheid. We worden door passagiers én door airlines steeds meer als een serieuze luchthaven gezien (...).’
- ‘De functionaliteiten en vervoerstromen van voetgangers, bussen en auto’s waarmee reizigers worden weggebracht of opgehaald, alles loopt hier teveel door elkaar heen. Dat willen we verbeteren, het buitengebied moet voor de passagier zo veilig en prettig mogelijk zijn. Dat doen we door meer groen in te passen, een grote waterfontein te plaatsen en te zorgen voor meer aansluiting bij wat Brabant als regio allemaal te bieden heeft.
- ‘Veel passagiers die op de luchthaven arriveren, hebben toch te maken met een bepaalde mate van stress. Ze moeten in korte tijd aan veel dingen denken in een drukke omgeving, dat kan een gevoel van onrust met zich meebrengen. Pas als ze door de security zijn, hebben ze meer ruimte voor interne rust en zijn ze meer bereid zichzelf als het ware te belonen.’
Het volledige interview met Olaf Broeders, Head of Projects & Facilities bij Eindhoven Airport, lees je op Facto.
comments powered by Disqus