Cc-speler iKanbi hengelt Harvest binnen
Klantcontactspecialist iKanbi neemt de activa van branchegenoot Harvest over. Samen worden ze de derde partij op de Belgische markt met circa 850 medewerkers en ruim € 40 miljoen omzet. Voor verdere groei mikt de nieuwe organisatie ‘in eerste instantie op Vlaanderen en Nederland’. Al het personeel gaat mee en de merknaam Harvest blijft behouden. Eric Ignoul wordt ceo van de Harvest-activiteiten binnen iKanbi Group.
Naast de contactcenterlocatie in het Belgische Loncin heeft iKanbi vestigingen in Nederland (Maastricht), Tirana (Albanië) en Casablanca (Marokko). Harvest is gevestigd in Antwerpen en Mechelen. Daniel Coene, ceo van de iKanbi groep, is te spreken over deze overname: ‘Harvest is een mooi bedrijf met interessante klanten, en Eric Ignoul heeft net als ik veel ervaring. Beiden kennen we de contactcentermarkt als onze broekzak, hij meer de Nederlandstalige en Oost-Europese markten, ik eerder de Franstalige en Zuid-Europese markten. We sturen onze bedrijven aan vanuit marktkennis, wat heel wat anders is dan een pure kapitaalsinvestering. Samen kunnen we de iKanbi-groep verder laten groeien. We mikken daarbij in eerste instantie op Vlaanderen en Nederland, en in tweede instantie op Europese groei.’
Ambitieus
Ignoul op zijn beurt noemt iKanbi een sterke en kapitaalkrachtige partner. Hij ziet schone kansen: ‘Klanten zijn erg veeleisend en de marktprijzen zijn laag, maar er is tegelijkertijd een enorm potentieel. Je hebt een kritische massa nodig om voldoende te kunnen investeren in de competenties van de communicators (klantadviseurs, red.) en in innovatieve modellen en technologie. iKanbi heeft veel geïnvesteerd in de volledige begeleiding van klanten binnen de klantenrelatie. Samen staan we bijzonder sterk, en kunnen we een mooie groei realiseren. Ik kijk de toekomst met ambitie tegemoet.’
In april 2015 nam Harvest Group nog de Belgische contactcenteractiviteiten van zijn Nederlandse branchegenoot Unamic/HCN over.