Opel sleutelt aan betrokkenheid
Opel lanceert een nieuwe app waarmee klanten in de toekomst een kijkje in de garage krijgen zodra zij hun auto bij de dealer afleveren afgeleverd. De autobezitter wordt via myDigitalService bij iedere stap op de hoogte gehouden.
MyDigitalService wordt op dit moment uitgerold in twintig Europese landen, waaronder Duitsland, Spanje en Nederland. De applicatie houdt de Opel-rijder up to date over de aanvang van de auto, de visuele inspectie, de onderhoudsbeurt en de afronding van de onderhoudsbeurt. Zodra het voertuig kan worden opgehaald, krijgt de klant ook een bericht.
Mankementen managen
Zodra zich onverhoopt een probleem voordoet tijdens de keuring of beurt, kunnen garagemedewerkers de klant op de hoogte stellen via een video of foto en krijgt de klant het verwachte kostenplaatje te zien. De eigenaar kan vervolgens via een persoonlijke link de reparatie toestaan of afwijzen.
Manager Customer Journey bij Opel, Tobias Theile licht toe dat de applicatie te vergelijken is met het volgsysteem van postorderbedrijven. ‘De klant blijft op de hoogte en bepaalt zelf welke werkzaamheden er worden uitgevoerd. Dit zorgt voor optimale transparantie en comfort. De klant kan op elk moment van de dag beslissingen nemen.’ Naar eigen zeggen brengt het merk digitale dienstverlening naar een hoger niveau.
- CX
- klantbetrokkenheid
- applicatie
- digitale service
- dienstverlening
- Opel
- customer experience
- klantbetrokkenheid