VNG maakt slagen in dienstverlening
De Vereniging van Nederlandse Gemeenten gaat in zee met Atos. Zo’n 250 gemeenten gaan gebruikmaken van een gecentraliseerd KCC én van GT Connect. Laatstgenoemd online platform helpt gemeenten en teams effectief samen te werken.
Atos gaat gemeenten helpen met een nieuwe stap in de digitalisering van de (tele)communicatie. Naast het GT Connect-platform gaan gemeenten gebruikmaken van een geïntegreerd klant contact centrum. Een omnichannel-aanpak stelt volgens Atos de overheidsorganen in staat om beter met de burger te communiceren. Door het KCC op één platform te plaatsen, wordt het systeem met alle lagen van de gemeente verbonden.
Alles op dienstverlening
‘Hierdoor kunnen zaken sneller worden afgehandeld. De medewerker die bijvoorbeeld een telefoontje van een burger aanneemt, kan deze direct doorverwijzen naar een ambtenaar die de desbetreffende vergunning of aanvraag in behandeling heeft. Zo verloopt de dienstverlening veel sneller en efficiënter’, aldus de leider in ‘data centre & managed infrastructure’. Pieter Jeroense, plaatsvervangend algemeen directeur van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten, sluit zich bij Atos aan. ‘Dit najaar gaan de eerste gemeenten daadwerkelijk gebruikmaken van het nieuwe GT Connect-platform en we zijn ervan overtuigd dat gemeenten hiermee hun dienstverlening naar haar burgers en het bedrijfsleven naar een nog hoger niveau gaan tillen.’
De overeenkomst is anderhalve week geleden getekend.
- Atos
- KCC
- data
- klantcontact
- CSM
- digitale dienstverlening
- dienstverlening
- VNG
- GT Connect
- gemeenten
- Vereniging van Nederlandse Gemeenten