Nike maakt digitaliseringssprint
Innovatieversnelling, het sneller produceren van kleding en schoenen en investeringen in rechtstreekse communicatie met de klant: de drie onderdelen van Nike’s ‘Consumer Direct Offence’. In toenemende mate zet het merk in op digitalisering.
Amerikaanse media als CNN en Business Insider schrijven de winst van afgelopen kwartaal van het merk toe aan een shift in de communicatie van Nike. Naar verluidt zou het bedrijf investeren in personalisering via social media. Daarnaast heeft het sportmerk gesleuteld aan de mobiele applicatie voor een betere klantervaring. Ervaringen van de Nike+-app werden geïntegreerd in de offline winkelervaring.
Persoonlijke klantrelatie
Vorig jaar opende Nike de eerste Nike Live-conceptstore in Los Angeles. Met deze zogenaamde ‘digitale winkel’ wil de retailer een koppeling maken tussen het digitale aanbod en een fysieke winkellocatie en daarmee de customer experience verbeteren.
‘De groei toont de kracht van meer persoonlijke relaties met consumenten’, aldus ceo Mark Parker. Hij maakt plaats op de bestuurdersstoel voor John Donahoe, voormalig ceo van eBay. De stoelendans is onderdeel van de digitale strategie van het merk.
- strategie
- klantervaring
- digitalisering
- CNN
- omnichannelstrategie
- Business Insider
- Nike
- CX
- klantcommunicatie
- personalisatie