Hello Customer en PwC slaan handen ineen

Hello Customer en PwC slaan handen ineen
  • 28 januari 2020
  • Redactie

Het Belgische CX-bedrijf Hello Customer gaat een samenwerking aan met de Vlaamse divisie van PwC. Laatstgenoemd onderzoeksbureau ontwikkelde een nieuwe AI-tool voor de interpretatie van klantfeedback: de zogeheten Customer Satisfaction Measurement Pyramid (CSMP)-aanpak.

Op basis van de nieuwe CSMP-aanpak creëerde PwC een nieuwe end-to-endoplossing voor het meten van de klanttevredenheid, gecombineerd met de kunstmatige intelligentie-tools van Hello Customer zelf. Naar verluidt wordt er met het nieuwe systeem rekening gehouden met de tevredenheidsscores en feedback van iedere klant, om de verbetering van de customer journey een boost te geven.

Meet ISAAC
Hello Customer werkt met ISAAC, een op kunstmatige intelligentie gebaseerde tekstanalyse-engine ‘die bedrijven helpt om klantfeedback om te zetten in betere winstgevendheid’. Door hier bestaande klantdata een toe te voegen, wordt het mogelijk om bedrijven accurate inzichten te bieden. ‘Wij zijn ervan overtuigd dat customer experience meten verder gaat dan traditionele methoden, zoals de Net Promotor Score’, aldus partner Peter Vermeire namens PwC Belgium.

Lees ook: Hello Customer duikt Europa in




comments powered by Disqus