SAMR door het leven als MarketResponse
SAMR verandert zijn naam na vijf jaar weer in MarketResponse. ‘Onderzoeksbureau onderzoekt zichzelf en maakt gedurfde keuze’, kopt de organisatie zelf de naamsverandering. Daarbij past de wijziging naar eigen zeggen beter bij moederbedrijf MarketResponse International Group.
In 2015 fuseerde SmartAgent met het toenmalise MarketResponse, waarna werd besloten het bedrijf SAMR te noemen. In die vijf jaar is het bureau naar eigen zeggen getransformeerd naar een innovatief en multidisciplinair bureau. Algemeen directeur Jorgen Botermans: ‘We zijn er erg trots op dat onze loyale opdrachtgevers onze onderscheidende missie, visie en aanpak herkennen en waarderen. Dat weten we omdat we onder het motto practice what you preach ook onderzoek naar onszelf doen.’
SAMR no more
Het zelfonderzoek bracht volgens het bureau naar boven dat de naam SAMR onvoldoende blijft hangen en de link niet duidelijk wordt gelegd met de activiteiten. ‘Je kent ons als een adviseur die helpt om fact-based scherpe en gedurfde keuzes te maken. Dat passen we nu dus ook welbewust op onszelf toe’, verklaart Botermans.