VanMoof maakt AR-toeren

VanMoof maakt AR-toeren
  • 7 januari 2020
  • Redactie

Nederlands fietsenmerk VanMoof lanceert een augmented reality-tool binnen de online omgeving. Potentiële klanten kunnen zodoende in alle rust e-bikes bekijken. ‘Hoe beter een klant een fiets kan leren kennen, hoe tevredener ze zijn over de aankoop.’

Middels de nieuwe online tool kunnen klanten de functies van e-bikes verkennen zonder zich hiervoor naar een fysieke winkel te begeven. Volgens Twinkle noemt het merk de nieuwe functie een unicum in de branche. Daarbij is de AR-optie ontworpen om het aantal retouren te verminderen en de drempel te verlagen om een e-bike aan te schaffen.

Virtueel fietsen
Volgens ceo Taco Carlier kan de AR-tool erin bijdragen het grote aantal retouren te verlagen. ‘Eén van de grootste uitdagingen met online aankopen is het terugsturen. Het is een belasting op het milieu en een pijnpunt in de distributieketen.’ De medeoprichter zegt ook te kijken naar uitbreidingen van de tool – bijvoorbeeld door het bieden van virtuele testritten.

Ook op CustomerFirst: op deze manier zorgt augmented reality ervoor dat consumenten sneller overgaan tot een aankoop.




comments powered by Disqus