TBWA\X legt accent op customer centricity
TBWA\Neboko, het Amsterdamse reclamebureau dat onder meer adidas, Albert Heijn en McDonald’s tot haar klantenbestand mag rekenen, maakt vandaag de lancering van haar nieuwe bureautak bekend. ‘Met TBWA\X integreren we verschillende customer experience & performance specialismen onder één dak. Daarmee zijn we in staat om customer centric te opereren en impactvol werk te creëren.’
In een persverklaring stelt het reclamebureau dat customer centric marketing veel potentie heeft. ‘Als bedrijf of merk speel je in op individuele inzichten en gebruik je media zo efficiënt en persoonlijk mogelijk. De uitkomst is echter veelal voorspelbaar, onopvallend en onnodig complex. Het is voor merken daarom lastig om echt onderscheidend en impactvol te zijn in de digitale wereld. Je verzuipt als merk al snel in de mailbox of social media-timeline van de consument en je app raakt snel alweer vergeten.’
Holistisch
Rik Ledder, ceo van TBWA\Neboko, zegt erg blij te zijn met de lancering van X. ‘Met deze holistische aanpak kunnen we de kracht van creativiteit in elke discipline inzetten. Door TBWA\X als onderdeel van ons bureau te lanceren, verbreden we onze expertise en zijn we een 'full-service' groeipartner voor onze klanten.’ Nishant Dogra en Kitty van Riemsdijk sturen deze CX-tak samen aan, respectievelijk als ceo en als managing director.
Lees ook: Schiphol schaaft aan passagiersbeleving