Lemonade heeft Nederlandse discruptiedroom

Lemonade heeft Nederlandse discruptiedroom
  • 3 april 2020
  • Redactie

De Amerikaanse internetverzekeraar Lemonade is sinds deze week actief op de Nederlandse markt. De onderscheidende factor van het bedrijf is het gebruik van slimme algoritmes om het leeuwendeel van het klantcontact af te handelen.

Het afsluiten van een verzekering is volledig geautomatiseerd. Net als het afhandelen van het grootste deel van de schadeclaims, wordt bij het afsluiten grotendeels gebruikgemaakt van kunstmatige intelligentie. Zodra een chatbot er niet uitkomt, wordt er een menselijke medewerker ingeschakeld. Met het aanbieden van verzekeringen in Nederland, wil Lemonade digitalisering een boost geven.

Mede-oprichter Daniël Schreiber vertelt aan RTLZ dat de focus met name op jongeren ligt, mede doordat de maatschappij een focus heeft op duurzaamheid. ‘We staan aan dezelfde kant als de klant. Hoe minder er geclaimd wordt, hoe meer er naar goede doelen gaat.’

Lees ook:



comments powered by Disqus