Online ervaring voert boventoon

Online ervaring voert boventoon
  • 18 mei 2020
  • Redactie

Meer dan een op de vijf (21%) Nederlanders spendeert meer tijd aan virtuele ervaringen sinds het begin van de intelligente lockdown. Ook blijkt online shoppen onverminderd populair.

Uit een recente rondgang van Mastercard onder duizend consumenten, blijkt dat Nederlanders massaal meer gebruik is gaan maken van aanbieders van virtuele ervaringen, zoals Netflix en Disney+. Dit is echter niet het enige gebied waarop het leven van respondenten is gedigitaliseerd: Nederlanders stappen veelal over op de virtuele tegenhangers van hun favoriete winkels. 52% van de respondenten blijft loyaal aan hun merk of winkel.

Ervaringsgedreven
‘We passen ons allemaal aan de nieuwe manier van leven aan, en daar komt logischerwijs ook meer online shoppen bij kijken. Dit gaat niet alleen op voor basisbenodigdheden, maar ook voor virtuele ervaringen zoals bijvoorbeeld films en onlinefitnessklassen’, aldus Mastercards country manager, Jan-Willem van der Schoot.


comments powered by Disqus