Amelia aan de gang als cc-agent
AI-leverancier IPsoft introduceert een nieuwe robotcollega op de cc-werkvloer: Amelia for Customer Care. Eerstelijns klantcontact wordt door de digitale medewerker afgehandeld, aldus het techbedrijf.
Veelvoorkomende klantenservicetaken kan Amelia zelfstandig afhandelen; complexe klantvragen kunnen worden doorgeschoven naar de menselijke klantenservicemedewerker. Volgens IPsoft betekent de digitale collega een doorbraak op het gebied van AI-avatars. Het techbedrijf stelt namelijk dat Amelia dankzij cognitieve intelligentie in staat is om op een natuurlijke wijze met mensen te communiceren en leert van iedere interactie. De avatar is tevens telefonisch in te zetten.
Digitale klantrelatie
IPsoft kwam eerder dit jaar al met nieuwe functionaliteiten voor robotmedewerker Amelia, met als einddoel om een hybride personeelsbestand mogelijk te maken. Dankzij onderliggende geavanceerde AI- en NLP-technologie in combinatie met ‘jarenlange internationale werkervaring’ durfde IPsoft te stellen een robotmedewerker te hebben gecreëerd die buitengewone cognitieve kwaliteiten heeft. ‘Amelia’s nu nog realistischer weergegeven toon, gezichtsuitdrukking en begrip maakt digitale communicatie bijna levensecht.’ Volgens ceo Chetan Dube is de bot gebouwd met een menselijk brein als voorbeeld. ‘Nu Amelia er nog menselijker uitziet zal dat de relaties met klanten ten goede komen.’
Beeld: IPsoft, januari 2020
- NLP
- robotmedewerker
- customer care
- digitale medewerker
- customer service
- klantcontact
- Amelia
- robotisering
- AI
- IPsoft