KSF heeft metamorfose in de zin
Klantenservice next level routeren door een aantal fundamenten voor verandering te schetsen: de Klantenservice Federatie wil de traditionele visie op customer service omgooien. Het vakgebied moet zich herpositioneren.
Op 1 juli gaat de KSF op initiatief van Geeske te Gussinklo en Ernst-Jan Kruize aan de slag om in november dit jaar concrete uitkomsten te delen voor de herpositionering van de customer servicebranche. Acties en aanbevelingen worden vervolgens gefacilieerd vanuit de branchevereniging. Goed werkgeverschap, aantrekkingskracht in de arbeidsmarkt, digitalisering, kwaliteit en klantgerichtheid zijn belangrijke thema’s in de herpositionering van het vakgebied, in de beeldvorming en in de praktijk.
Flexibiliteit en inventiviteit
‘Het begin van de coronacrisis heeft aangetoond hoe snel en veerkrachtig klantenserviceafdelingen zijn. De meeste organisaties zijn goed bereikbaar gebleven. Flexibiliteit en inventiviteit kenmerken de customerservicewereld. […] De inmiddels traditionele visie op klantenservice past niet meer bij de huidige verwachtingen van klanten en stakeholders.’
- branche
- customerservicewereld
- beeldvorming
- klantgerichtheid
- customer service management
- flexibiliteit
- klantcontact
- KSF
- customer service
- CX
- werkgeverschap
- digitalisering
- Klantenservice Federatie