Veranderend klantsentiment in automotive

Veranderend klantsentiment in automotive
  • 8 september 2020
  • Redactie

De klanttevredenheid in de automotive-industrie is gedaald tot het laagste niveau sinds 1999. Dit is het derde opeenvolgende jaar waarin de klanttevredenheid daalt binnen de branche.

De automotive-branche zag dit jaar een daling van 1,3% in tevredenheid. In de afgelopen twee jaar daalde de klanttevredenheid in totaal met 4,9%. De effecten van de coronacrisis op deze daling is niet duidelijk, maar over dat de industrie hiervoor ook al kampte met problemen, bestaat geen twijfel. Dit blijkt uit een onderzoek van ‘American Customer Satisfaction Index’.

Klanttevredenheidsproblemen
Experts waarschuwen dat zelfs met een goede kwaliteit, een autofabrikant die slecht scoort op het gebied van klanttevredenheid, zich zorgen moet maken over het behouden van de loyaliteit van zijn klant. Of de fabrikanten na de pandemie hun klanttevredenheidsproblemen kunnen oplossen zal een van de grote uitdagingen worden van de industrie.

comments powered by Disqus