Margriet zet belbuddy's in voor eenzame jongeren
Margriet biedt in samenwerking met de Luisterlijn een luisterend oor aan jongeren die eenzaam zijn. Met Margriet Belbuddy’s zet het tijdschrift lezeressen in die zich vrijwillig willen inzetten om met eenzame jongeren in gesprek te gaan.
Het initiatief werd in de Week Tegen Eenzaamheid – dat loopt van 1 t/m 8 oktober – gelanceerd en loopt de gehele maand oktober. Met de campagne draait Margriet de rollen om. In plaats van dat jongeren zich inzetten voor eenzame ouderen, schieten ouderen nu eenzame jongeren te hulp. Inmiddels zijn er 50 Belbuddy’s getraind en actief.
Tegen eenzaamheid
Met het initiatief wil het tijdschrift het taboe rondom eenzaamheid onder jongvolwassenen in Nederland doorbreken. De campagne is ontwikkeld door Branding A Better World in Amsterdam. Hélène Delhaas, adjunct-hoofdredacteur van Margriet: 'Eenzaamheid is een thema dat we vaak in Margriet behandelen. Met het idee van de Margriet Belbuddy's voelde Branding A Better World ons merk en onze wens voor een campagne rondom dit thema feilloos aan. Het opzetten van het partnership met de Luisterlijn die net als wij ook zijn aangesloten bij de Coalitie tegen Eenzaamheid is een goede zet. Juist in deze tijd, waarin corona een enorme impact op ons sociale leven en eenzaamheid heeft, is het belangrijk dat we echt iets doen.'
De Luisterlijn kwam tijdens de Week tegen Eenzaamheid ook met de campagne ‘de kunst van het luisteren’. Met dit initiatief wil de organisatie het belang van luisteren onder de aandacht brengen en mensen aansporen beter naar elkaar te luisteren.
Lees ook: Ouderenorganisatie ANBO legt oor te luisteren
- corona
- luisterlijn
- bellen
- dienstverlening
- jongeren
- margriet
- eenzaamheid
- ouderen
- communicatie
- sociaal
- week tegen eenzaamheid