AH breekt met Google Assistent
Albert Heijn is gestopt met de toepassing om boodschappen te bestellen via Google Assistent. Volgens de supermarkt ging het om een test en die stopte vorige week. Het is onduidelijk waarom Albert Heijn gestopt is met de test.
Met de applicatie konden gebruikers bijvoorbeeld naar bonusaanbiedingen vragen via stemcommando’s of controleren wanneer hun bezorger met de boodschappen zou langskomen. Google heeft de pagina over de app nog wel online staan, maar na het oproepen van de app geeft deze weer dat hij niet meer actief is.
Nederlandse uitvoering
Toen in 2018 de Nederlandse variant van Google Assistent werd geïntroduceerd, implementeerden direct veel bedrijven in Nederland de nieuwste versie van de techgigant. Ook Albert Heijn maakte toen bekend met Google Assistent te gaan werken.
Lees ook: AH stunt met kassaloze experiences
- klantgerichtheid
- applicatie
- klantervaring
- CX
- AH
- Google Assistant
- service
- technologie
- klantcontact
- Albert Heijn
- tech
- app
- customer experience
- samenwerking
- klantbeleving
- AI
- dienstverlening
- klantenservice
- communicatie