Groot deel bedrijven in de knel met digitale omslag
Uit recent verschenen onderzoek van Amplitude blijkt dat 97% van de bedrijven het verbeteren van de digitale ervaring voor gebruikers een prioriteit vindt, maar 71% weet niet waar ze moeten beginnen. De meeste bedrijven geven aan dat ze niet over de juiste tools beschikken om klantgegevens te begrijpen en erop te reageren.
Voor het onderzoek, uitgevoerd door Adience, werden C-lever executives, VP’s, directeuren en manager die toezicht houden op business- en productteams, ondervraagd om te begrijpen hoe organisaties zich aanpassen aan de digital-first realiteit. Het rapport toont dat bedrijven die Product Intelligence niet hebben omarm als bedrijfsgroeistrategie, inkomsten laten liggen.
De belangrijkste bevinden op een rij:
• Bedrijven hebben blinde vlekken als het gaat om klantgedrag - Terwijl 97% van de bedrijven vindt dat het verbeteren van de digitale ervaring voor gebruikers een prioriteit is, zegt 71% dat ze niet precies weten waar ze moeten beginnen als het gaat om het begrijpen van het gedrag van hun gebruikers.
• Klantenbinding op digitale platforms blijft een uitdaging voor de meerderheid van de organisaties - 69% van de bedrijven zegt niet te weten waar ze moeten beginnen als het gaat om het vasthouden van klanten op digitale platforms.
• Verborgen data kost bedrijven tijd en geld - 69% van de teams wacht een paar dagen tot een volledige week om antwoorden te krijgen op eenvoudige dataverzoeken, waarbij 59% van de organisaties zegt dat hun productteams geen directe toegang hebben tot gedragsgegevens.
• Teams nemen vaak kritische productbeslissingen op basis van hun gevoel - 77% van de productteams vertrouwt op best practices en instinct bij het bouwen van productroadmaps. Slechts 20% van de productteams heeft toegang tot een behavorial data tool die eenvoudig is te gebruiken.
• Bedrijven met realtime inzicht in het gedrag van klanten hebben meer succes - Bedrijven die Product Intelligence-oplossingen gebruiken, hadden 5,5 keer meer kans om meer dan 25% omzetgroei jaar-op-jaar te realiseren.
- klantgericht
- artificial intelligence
- tech
- klantdata
- klantreis
- technologie
- digitalisering
- klantcontact
- onderzoek
- digitale transitie
- digitale transformatie
- klantbeleving
- customer service
- klanttevredenheid