L’Oréal maakt zich op voor techy CX
Make-upmerk L’Oréal zet voorzichtig in op een contactloze winkelervaring en opent in Qatar twee ‘technology first’-winkels. In de shops worden AI-tools ingezet om de klant ook op afstand te kunnen bedienen.
L’Oréal opent de winkels op Doha Airport voor de eigen merken Lancôme en YSL Beauty. Eén van de technologische innovatie is de ‘Shade Finder’: een tool die middels AI de huidskleur van de klant vaststelt. De medewerker wordt in staat gesteld om de klant geheel coronaproof te adviseren, waarna de klant naar huis kan met een juiste kleur make-up. Ook wordt in één van de winkels de Modiface-tool ingezet, waarmee de reiziger contactloos producten kan testen.
CX transformeren
Het Franse L’Oréal is niet het eerste beautymerk dat inzet op kunstmatige intelligentie; Zalando kondigde vorig jaar al aan op slimme technologie te wedden. ‘Artificial intelligence raakt alle aspecten van het hedendaagse leven aan en stelt ons in staat om klantervaringen te transformeren, in het bijzonder in mode en lifestyle.’
- contactloos
- kunstmatige intelligentie
- customer experience
- fashion
- L'Oréal
- beauty
- winkelervaring
- make up
- CX
- Qatar
- coronaproof