Sinterklaas gaat digitaal
Videobellen met de Sint of contact met KnutselPiet via Google Assistent. De goedheiligman gaat ook mee met de tijd en komt dit jaar met verschillende digitale ontwikkelingen op de proppen.
Intertoys en CXM Bureau Merkle slaan de handen in een en ontwikkelen een voice-applicatie voor Google Assistent. Deze maakt het mogelijk voor kinderen iedere avond de slag te gaan en iets te knutselen voor de Sint. Met het commando ‘praat met Intertoys KnutselPiet’ wordt de voice action geactiveerd en kunnen kinderen met Piet communiceren.
Naast Intertoys komt ook Van de Riet Speelgoed met een digitale ontwikkeling om de Sint een handje te helpen. ‘Onze medewerkers staan om de haverklap met Sinterklaas in contact via het beeldscherm. De goedheiligman mailt en hij appt foto’s van de gewenste cadeaus via Whatsapp of stuurt berichten via Facebook en Instagram. Na akkoord sturen we een betaalverzoekje, pakken de bestelling prachtig in en bezorgen de vrolijk gekleurde cadeaus op het gewenste adres', aldus Geronique van de Riet.
Door het ontbreken van een online webshop, was de speelgoedwinkel van 1.300 m2 door de coronacrisis aangewezen op een creatieve oplossing als deze. ‘We geloven in rechtstreeks contact en maatwerk. Naast het doen van bestellingen via mail en app, blijven mensen ook graag naar ons toe komen. Hier is ruimte genoeg en ons assortiment is eindeloos.’
Lees ook: Sintbot chat met duizenden kinderen
- customer service
- communicatie
- digitaal
- service
- piet
- klantervaring
- klantcontact
- google assistent
- digitalisering
- klantbeleving
- Sinterklaas
- digitale transformatie
- customer experience
- technologiem
- klantgerichtheid