Rabobank maakt gebruiksvriendelijke sprong
Klanten van de Rabobank kunnen sinds deze week geld overmaken naar mensen via hun telefoonnummer, zonder een IBAN nummer in te typen. Het is de eerste grote bank waar dat mogelijk is.
In de Mobiel Bankieren App van de bank kunnen klanten hun nummer koppelen aan hun IBAN nummer, en vervolgens kunnen andere mensen geld naar hen overmaken door dat telefoonnummer in te vullen in plaats van het rekeningnummer.
Controle
‘Mensen moeten dan wel je naam correct invullen, anders werkt het niet’, aldus een woordvoerder van de Rabobank tegen NOS. ‘Er wordt gecheckt of de naam overeenkomt met het telefoonnummer en als dat zo is wordt het geld naar je overgemaakt.’ Volgens de Rabobank zorgt die naamcheck ervoor dat het veilig is om geld op deze manier over te maken.
Voor deze nieuwe ontwikkeling werkt de bank samen met SurePay, dat onderdeel is van de Rabobank Group, maar heeft de dienst beschikbaar gesteld voor andere banken.
Lees ook: Aion Bank helpt klant online geld te besparen
- IBAN
- klantbeleving
- klantcontact
- mobiel bankieren
- telefoonnummer
- App
- klantgericht
- customer service
- Rabobank
- klantenservice
- overmaken
- gebruiksvriendelijk
- klanttevredenheid
- dienstverlening