Stv: verzekeraars tonen communicatieskills
Verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren scoren goed op hun communicatievaardigheden. Klanten worden goed geïnformeerd tijdens het oriënteren en afsluiten van een verzekering.
Naast dat informatie goed vindbaar en begrijpelijk wordt weergegeven, communiceren de keurmerkhouders transparant en evenwichtig over hun producten. Gemiddeld scoren de 25 verzekeraars een 4,1 van de 5 te verkrijgen punten. Dat blijkt uit het thema-onderzoek Informatieverstrekking dat is uitgevoerd door de Autoriteit Financiële Markten (AFM), Stichting toetsing verzekeraars en het Verbond van Verzekeraars.
Top 3
‘We zien dat veel verzekeraars de normen van het Keurmerk over helder en duidelijk informeren goed toepassen’, aldus een trots gestemde Ron van Kesteren. In het onderzoek komt DAS naar boven als keurmerkhouder met de beste communicatieve vaardigheden. ABN Amro Verzekeringen volgt op de tweede plek, gevolgd door OHRA en Pro Life.
- informatievoorziening
- Stichting toetsing verzekeraars
- Stv
- communicatie
- AFM
- keurmerk
- helderheid
- toegankelijkheid
- Stv