Bol.com deelt informatie klantgedrag
Bol.com gaat per kwartaal meer informatie delen over het gedrag van de klant. Via de nieuwe PlatformMonitor worden onder andere informatie gegeven over waar klanten naar zoeken en wat de populairste artikelen of categorieën zijn om in te (gaan) verkopen.
Uit het rapport blijkt hoe sterk bol.com blijft doorgroeien. Door de coronapandemie groeit het belang van e-commerce naar nooit eerder bereikte hoogtes. Niet enkel consumenten vinden hun weg meer naar het platform, maar ook retailers. Het aantal partnerbedrijven dat via bol.com producten verkoopt steeg op een jaar tijd met 160%. Aan het einde van 2019 telde bol.com 27.000 partners, eind vorig jaar waren dat er 42.000.
Mondkapje
Daarnaast geeft het platform inzicht in de meest gezochte producten. Zowel in het derde als in het vierde kwartaal van afgelopen jaar stond ‘mondkapje’ bovenaan. Op nummer twee staat in Q4 de Playstation 5 en lego bezet de derde plaats. De meest verkochte producten zijn niet-medische mondmaskers, boeken en hoesjes voor de mobiele telefoon.
Lees ook: Bol.com opnieuw koploper Twinkle100
- customer experience
- Platformmonitor
- klantgedrag
- klantbeleving
- contactcenter
- klantgerichtheid
- customer service
- klantcontact
- klantervaring
- onderzoek
- bol.com