Digitale vervanger bij verlies bankpas
Klanten van KBC België hoeven bij een verloren bankpas niet meer te wachten tot zij een nieuw exemplaar geleverd krijgen via de post. Met Instant Card kunnen zij meteen online en mobiel betalen. Nieuwe klanten krijgen via de dienst in enkele minuten een actieve rekening.
De bank zegt dat het de eerste grootbank in België is die deze dienst aanbiedt. Volgens de KBC moet een bestaande klant die een nieuwe pas aanvraagt voor een bijkomende rekening of een beschadigde, verloren of gestolen pas, meestal dagen wachten tot die nieuwe pas in de brievenbus valt. Met de dienst Insta Card krijgt de klant meteen een digitaal kaartnummer. Dat kan hij gebruiken om aankopen te doen bij een webwinkel. Maar de digitale pas is ook bruikbaar om contactloos te betalen in winkels via de bankapp, of Google Pay, Apple Pay of via allerlei wearables zoals een FitBit-sporthorloge.
4 minuten
Nieuwe klanten kunnen met de nieuwe dienst in vier minuten een gebruiksklare rekening openen. De bank heeft het idee overgenomen van de Ierse zusterbank KBC Ireland, zegt Karin van Hoecke, directeur digitale transformatie van KBC België. De dienst maakt het mogelijk om al binnen zes minuten een nieuwe rekening te openen en betalingen te doen. Als de digitale authentificatieapp Itsme wordt gebruikt, is een nieuwe rekening al in vier minuten actief.
Lees ook: Senioren moeite met online betalen