Klachtenregen voor postbezorgers
De topdrukte bij webshops en postbezorgers zorgde tijdens de feestmaand voor veel klachten van consumenten. ‘Maar het valt ons juist op dat het hele jaar door het aantal klachten hoger lag en dat de postbedrijven daar wel wat aan hadden kunnen doen.’
De Consumentenbond heeft op verzoek van de NOS een lijst samengesteld van organisaties waar de meeste klachten over binnenkwamen. In de top-3 staan twee postbedrijven en één e-commercespeler. Over PostNL kwamen ruim 8.800 klachten binnen, voor DHL bijna 3.000 stuks en over bol.com werd 1.500 keer geklaagd. Het aantal klachten over PostNL steeg met 36%.
Mouwen opstropen
In een reactie zegt de Consumentenbond begrip te hebben over de klachtenregen: wegens de coronamaatregelen kregen postbedrijven het drukker dan normaal. Het valt de bond echter op dat het aantal klachten in 2020 gedurende het hele jaar hoger lag. Hier hadden postbedrijven wel wat aan kunnen doen. PostNL reageert dat dit niet het geval is. De klanttevredenheid in 2020 laat een stijgende lijn zien. ‘De mouwen worden opgestroopt: het is écht hard werken om ervoor te zorgen dat operationeel gezien alles goed gaat’, aldus de bezorger in een eerder interview met CustomerFirst.
- 2020
- DHL
- klachtenmanagement
- PostNL
- NOS
- lockdown
- klanttevredenheid
- postbezorgers
- klantcontact
- bol.com
- klachten
- postbezorging
- e-commerce
- Consumentenbond
- klachten