Intratuin maakt AR-ambities waar
Samen met het Nederlandse softwarebedrijf Configwise heeft Intratuin een in-app AR-functie uitgerold. ‘Het helpt de consument de juiste keuze te maken bij de aankoop van een plant en voorkomt zo miskopen en verspilling.'
Met de komst van de nieuwe functionaliteit is de online en offline customer experience beter op elkaar afgestemd. Waar de keten amper twee maanden geleden nog stelde met een schuin oog naar de toepassing van AR te kijken, zijn de ambities nu waargemaakt. Destijds vertelde Elise de Bruin: ‘AR willen we gaan uitrollen en integreren in de app. Zo kunnen we klanten bijvoorbeeld helpen met het uitzoeken van een grote kamerplant; via augmented reality plaats je die in je huiskamer, zodat je kunt beoordelen of het de juiste plant is.’
Thuiswerk-gat
Middels augmented reality kan de app-gebruiker vijftig kamerplanten virtueel passen in huis. Met de tool springt Intratuin in op de wens van Nederlanders om thuiswerkplekken te vergroenen. ‘Met de nieuwe app-functie willen we het makkelijker maken voor mensen om meer groen in huis te halen. Juist nu we voorlopig nog aan onze huizen gebonden zijn, is groen een belangrijke toevoeging aan je interieur.’
- tech
- AR
- Intratuin
- in-app
- klantcontactkanaal
- experience
- augmented reality
- online en offline
- customer experience
- thuiswerken
- klantcontact
- beleving
- app