Zalando en Sephora gaan voor ongeëvenaarde shopervaring
Zalando en Sephora zijn een strategisch partnership aangegaan om een ongeëvenaarde shopervaring te creëren voor high-end beauty producten.
De samenwerking combineert Zalando's klantbeleving en expertise op het gebied van e-commerce met Sephora's assortiment van enkele duizenden beautyproducten van meer dan 300 exclusieve high-end merken, expertise en marketingkracht op vlak van high-end beautyproducten.
David Schneider, Zalando’s co-ceo: ‘Beauty vertegenwoordigt een enorme groeikans voor ons, omdat de online beautymarkt in Europa nog grotendeels onontgonnen is. We willen onze klanten in staat stellen en inspireren om de perfecte keuze van mode en beauty op één plek te vinden. Tegelijkertijd willen we onze partners een platform bieden voor hun digitale succes. Onze samenwerking met Sephora zal ons beauty-aanbod naar een nieuw niveau tillen en onze klanten de mogelijkheid bieden om de meest gewilde beautyproducten te kunnen shoppen met Zalando's uitstekende klantbeleving en gemak.’
Martin Brok, President en ceo van Sephora voegt toe: ‘Vijftig jaar na de opening van onze eerste winkel vernieuwt Sephora de high-end beautymarkt door haar krachten te bundelen met Zalando en zo de ultieme online high-end beautybestemming te creëren voor Zalando's klanten. Deze samenwerking illustreert onze ambitie om continu te innoveren om onze klanten beter dan wie ook te verrassen en bedienen. Zalando is voor ons de ideale partner om klanten te blijven inspireren. Door mode, accessoires en high-end beautyproducten onder één dak te brengen, bieden we hen de beste bestemming om er 'goed uit te zien en je goed te voelen'. Dit partnership is een belangrijke stap in onze Europese groeistrategie en illustreert onze visie voor de toekomst van beauty en retail.’