CM.com neemt data-startup TraceDock over

CM.com neemt data-startup TraceDock over
  • 6 juli 2021
  • Peter van Woensel Kooy

CM.com, wereldwijde aanbieder van Conversational Commerce oplossingen, neemt TraceDock over. TraceDock is in 2019 opgericht om privacy-vriendelijke first-party datacollectie mogelijk te maken. De startup wordt door meer dan 500 websites gebruikt en rekent onder meer Hema, VanMoof, Simpel, NS, KvK, Corendon, en Independer tot haar klanten.

Met de strategische overname wil CM.com marketeers meer klantinzichten bieden. Het bedrijf bood al inzichten uit communicatie- en paymentsdata; nu wordt daar first-party websitedata aan toegevoegd. Deze integrale aanpak maakt CM.com de eerste Nederlandse communicatie- en payment-provider die marketeers de hele klantreis laat optimaliseren.

AVG en GDPR-proof
Als aanbieder van Conversational Commerce is data van groot belang voor CM.com. In het platform van CM.com wordt data uit communicatie en betalingen met elkaar verbonden, waardoor nieuwe klantinzichten ontstaan. Dat moet zorgen voor een effectievere klantbeleving en een meer optimale klantreis. Met de strategische overname van TraceDock voegt CM.com daar nu ook first-party websitedata aan toe, zodat het contact met onbekende websitebezoekers geoptimaliseerd wordt. Deze data wordt verbonden aan reeds bestaande analytics-platforms zoals Google Analytics en Facebook Conversions API. Zo wil CM.com haar Mobile Marketing Cloud versterken en online marketeers in staat stellen om de complete klantreis verder te verbeteren.

TraceDock is een softwareoplossing die bedrijven in staat stelt first-party data te verzamelen van websitebezoekers. Als dat nodig is voor lokale wetgeving, kan dat volledig cookieless. TraceDock werkt volgens Privacy by design en voldoet aan de AVG en GDPR wetgeving. Het bedrijf is twee jaar geleden opgericht en groeide snel: TraceDock is actief in Nederland, Denemarken en Duitsland en kent veel marketingbureaus als gebruikers, zoals Merkle, Dept, ISM eCompany, Fingerspitz, Impact Extend en Maxlead.

Optimale klantreis
Boris Schellekens, ceo van TraceDock: 'We zagen in CM.com meteen een logische match en zijn dan ook blij met deze overname. Het bedrijf focust op slimme, technologische oplossingen en heeft een nuchtere kijk op technologie. Onze oplossingen vullen elkaar goed aan en stellen bedrijven in staat om alles uit de beschikbare data te halen. Bovenal is onze mindset dezelfde: een focus op privacy, waardoor het belang van de klant en de gebruiker op één komt te staan.'

Jeroen van Glabbeek, ceo van CM.com: 'Deze overname helpt ons mede om onze visie op Conversational Commerce verder vorm te geven. Door TraceDock te integreren met onze Mobile Marketing Cloud kunnen onze klanten meer inzichten verkrijgen uit first-party data. Daardoor optimaliseren ze nog gemakkelijker de complete klantreis. Met deze integratie zal TraceDock internationaal nog verder groeien dan het nu al zelfstandig doet.'

De founders van TraceDock (Boris Schellekens en Jaap Breeuwer, foto boven) blijven tenminste twee jaar bij TraceDock betrokken en in die hoedanigheid werkzaam bij CM.com.
(PvWK)

comments powered by Disqus